11 Haziran 2008 Çarşamba

Adeta Aşka Hipnozum

Hande Yener son 2-3 albümüyle büyük risk aldı ve kariyerini de riske attı. Ama bana göre başarılı oldu ve şu anda rakipsiz bir konuma geldi. Rakipsiz diyorum çünkü onun yaptığı müziği yapan başka bir isim yok. 'Aşk Kadın Ruhundan Anlamıyor' en iyi Türk pop albümlerinden biridir. Hande Yener de, o albümüyle pop müzikteki başarısını kanıtlamış ve en iyiler listesinde en üstlere yerleşmişti. Ancak sonrasında gelen 'Apayrı' albümüyle, tarzında değişikliğe gittiğinin sinyalini vermişti. Daha sonra çıkardığı 'Nasıl Delirdim'de ise, pop divası Hande Yener gitmiş, yerine Türkiye'nin Björk'ü gelmişti. Son albümü 'Hipnoz' ise artık Hande Yener'in sesinin ülke sınırları dışından da duyulacağını gösteriyor. 'Hipnoz', baştan sona bir elektronik müzik albümü. Hande Yener'i böylesine bir risk alarak başarılı olduğu için kutlamak gerekir. Türkiye'de elektronik müzik alanında çok fazla isim yok. Bu işi bir zamanlar Aylin Aslım denemişti ancak pek başarılı olamadı. Bence Aylin Aslım'ın ilk çıktığında yaptığı müzik, şu ankinden çok daha kaliteliydi ama o, tarzını değiştirerek, elektronikten, alternatif rock'a kaydı. 110 gerçekten kaliteli müzik yapıyor. Hatta 'Ağlama' adlı şarkıları, bence bu zamana kadar yapılmış en iyi Türkçe sözlü elektronik müzik parçası. Makine ve Ayyuka grupları da, bu tarzda güzel işler yapıyorlar ancak seslerini duyabilen fazla kişi yok. Replikas, Baba Zula ve Fairuz Derin Bulut'u elektronik müzikten çok, farklı bir kategoriye koyuyorum. Ha, belki ilginç gelecek ama Ayşe Hatun Önal'ın 'Sustuysam' albümünü de başarılı buldum. Bu albümü de elektronik müzik kategorisinde sayabiliriz. Vokal çok kötü tamam ama müzikler ve düzenlemeler dikkat çekici bu albümde. 'Kalbe Ben' klibi de müthiş olmuş.

İyi bir müzik dinleyicisi olduğumu düşünüyorum, ayrıca elektronik müziği de çok severim. Hande Yener'in bu albümü, daha ilk dinlememde beni yakaladı. Bu yüzden başarılı bir albüm diyebilirim. Her albümde olduğu gibi, bu albümde de şarkı sözlerinin büyük çoğunluğu Hande Yener'e, müziği Erol Temizel'e ait. 2 şarkıyı da Harun Tekin yazmış. Sanat yönetmeni de Kenan Doğulu. Albüm fotoğrafları bile çok farklı. Bu fotoğrafta Hande Yener, Terminator filminden fırlamış gibi. Bu fotoğraf ise albümün genelini özetler nitelikte. Albümün en iyi parçaları 'Hipnoz', 'Pinokyo' ve 'Sanma'. Çıkış parçası 'Hipnoz' radyolarda ve müzik kanallarında bıktırıncaya kadar çalınıyor zaten, oradan da dinleyebilirsiniz.


Hiç yorum yok: