8 Nisan 2009 Çarşamba

Ben de Artık FikriMühim'im

Türkiye’nin ilk ve tek Ağızdan Ağıza Pazarlama / WOMM (Word of Mouth Marketing) ajansı olan FikriMühim; Markaları yönlendirme gücünü bizzat tüketiciye veren bir pazarlama devrimidir.


Sitenin açıklaması bu şekilde. Dünyada yaygın olarak kullanılan ama Türkiye'de ilk kez FikriMühim tarafından hayata geçirilen bir pazarlama stratejisi. Sistem şu şekilde işliyor: Önce siteye üye oluyorsunuz. Kayıt formunu doldururken, kişisel bilgilerinizin yanı sıra, ilgilendiğiniz konu başlıklarını seçiyorsunuz. Daha sonra sistem, sizin ilgi alanlarınıza uyan bir kampanya olduğunda, mail yoluyla size haber veriyor ve onay vermeniz halinde de, bu kampanyayı tanıtan bir paket, adresinize doğru yola çıkıyor. Paket elinize ulaştığında, henüz piyasaya sürülmemiş, kimsenin haberdar olmadığı bir ürünü, ilk kez siz deniyorsunuz ve bu ürünü arkadaşlarınıza anlatıp, fikirlerini alıyorsunuz. Son adımda da, ürün hakkında kendi fikirlerinizi ve arkadaşlarınızın tepkilerini, bir rapor haline getirip, siteye gönderiyorsunuz. Böylelikle, hem siz o ürünü ilk kez kullananlardan biri oluyorsunuz, hem de firma etkili bir ürün araştırması yapmış oluyor. Siteye yeni üye oldum, henüz bir kampanyaya dahil olamadım ama merakla bekliyorum gelecek ilk ürünü. Siteye yan taraftaki Ben FikriMühimim rozetine tıklayarak, ya da www.fikrimuhim.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Türban Tartışmasında Son Nokta!

video

Bu konuşmanın, şifresi çözülmüş, Türkçe'ye en yakın hali, hemen hemen şu şekildedir:

Emekli amca: Kapatılması gereken bir şey.
Muhabir: Özgürlükleri kısıtlıyor mu?
Emekli amca: Özgürlükleri kısıt... (arkaya bakar) Kısıtlıyorlar özgürlükleri.
Eşofmanlı abi: Bu nolüyo?
Muhabir: Efendim?
Eşofmanlı abi: Bu nolüyo?
Muhabir: Press TV.
Eşofmanlı abi: Bu? Çoh iyi de oldu. Çoh güzel, iyi oldu tamam mı? Şimdi meselam türban olayını çok karıştırdılar. Ha aralarında bi fuarghk kaldı. O fuarghgınan çok güzel oldu. Meselam herkesin hayatına kimse karışamaz. Ha nasıl karışamaz? Ben bu şekıl geyinirim, bu bayan şu şekıl geyinir, şu şekıl geyinir. Ha hiç kimse kimseye karışmaya bi hakkı yok. Özgülüğü bidir. Ha başörtü, kurban olduğum yaresulallahtan gelebilir amma, lakin ki öyle değildir. Yani yorumlamam bu kadar. Hadi hayırlı işler.

Çoh = çok, fuarghk = fark, meselam = mesela, şekıl = şekil, geyinmek = giyinmek, özgülüğü bidir = herkes eşit haklara sahiptir, lakin ki = bilemedim ben de anlamını.